Kandydatem na wolne urzędnicze stanowisko może być osoba, która:
1) posiada obywatelstwo polskie lub
2) posiada obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium RP na zasadach określonych w art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 530 z późn. zm.);
3) posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
4) nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
5) cieszy się nieposzlakowaną opinią.
Wymagania niezbędne:
1) wykształcenie wyższe lub średnie ekonomiczne specjalność – rachunkowość,
2) co najmniej 1 rok pracy na podobnym stanowisku,
3) bardzo dobra znajomość przepisów ustaw o: rachunkowości, finansach publicznych, podatku od towarów i usług,
4) bardzo dobra znajomość obsługi komputera, pakietu MS Office (w szczególności funkcjonalności Excel),
Wymagania dodatkowe:
1) w zakresie umiejętności zawodowych:
a) umiejętność prawidłowego interpretowania i stosowania przepisów,
b) mile widziana znajomość ustawy Prawo zamówień publicznych, Prawo budowlane, Kodeks pracy, oraz ustaw o: samorządzie gminnym, pracownikach samorządowych, ochronie informacji niejawnych, dostępie do informacji publicznej, ochronie danych osobowych;
2) w zakresie predyspozycji osobowościowych:
a) umiejętność koordynowania i organizowania pracy oraz bardzo dobre umiejętności analityczne,
b) odpowiedzialność, samodzielność i rzetelność w wykonywaniu obowiązków służbowych,
c) odporność na stres,
d) umiejętność pracy pod presją czasu,
e) umiejętność prowadzenia korespondencji służbowej;
Zakres podstawowych zadań i obowiązków służbowych na „Stanowisku ds. księgowości budżetowej”
1) comiesięczne sporządzanie deklaracji VAT-7 oraz wydruków rejestrów VAT, przygotowywanie przelewów podatku należnego, na rzecz Gminy Wrocław, od zapłaconych faktur sprzedaży, comiesięczna weryfikacja i uzgadnianie sald podatku naliczonego i należnego,
2) codzienna aktualizacja „Białej listy” w systemie Eurobudżet,
3) bieżąca weryfikacja analitycznej i syntetycznej księgowości związanej z realizacją budżetu bieżącego oraz zadań realizowanych przez Zarząd, w tym również zadań współfinansowanych ze środków UE,
4) bieżące i prawidłowe prowadzenie analitycznej i syntetycznej księgowości rachunków bankowych ZIM w systemie Eurobudżet,
5) bieżące i prawidłowe zamawianie środków pieniężnych na rachunki bankowe ZIM, uzgadnianie wzajemnych przepływów finansowych z Gminą Wrocław,
6) ewidencjonowanie dowodów księgowych dla potrzeb rachunkowości budżetowej,
7) weryfikacja rozrachunków publiczno-prawnych i sprawozdawczości budżetowej w układzie klasyfikacji budżetowej oraz planu zadaniowego ZIM w systemie Eurobudżet,
8) weryfikacja ewidencji analitycznej rozrachunków z dostawcami i odbiorcami w układzie klasyfikacji budżetowej,
9) comiesięczna weryfikacja zestawień budżetowych wykonania zadań remontowych i inwestycyjnych realizowanych z budżetu Gminy Wrocław w układzie klasyfikacji budżetowej oraz planu zadaniowego ZIM w celu sporządzania sprawozdań z wykonania planu wydatków budżetowych jednostki,
10) weryfikacja ewidencji zaangażowania do celów sprawozdawczych, comiesięczna weryfikacja zestawień budżetowych z odprowadzonych dochodów oraz sporządzenia sprawozdania z wykonania planu dochodów budżetowych jednostki,
11) bieżące uzgadnianie zapisów w kartotekach z księgowością analityczną w celu sporządzenia sprawozdań budżetowych,
12) przygotowanie sprawozdań sprawozdawczości budżetowej z wykonania wydatków oraz dochodów budżetowych oraz sprawozdawczości GUS,
13) przygotowywanie informacji do sprawozdań z działalności jednostki, informacji dla Skarbnika,
14) obsługa systemu bankowego zgodnie z kartą wzorów podpisów,
15) wykonywanie innych prac na polecenie przełożonych,
16) prowadzenie korespondencji w zakresie powierzonych spraw,
17) archiwizowanie prowadzonej dokumentacji,
18) zastępowanie pracowników działu zgodnie z podpisaną kartą urlopową.
Informacje o warunkach pracy na „Stanowisku ds. księgowości budżetowej”
Pracownik będzie wykonywał pracę biurową przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie w siedzibie pracodawcy.
Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny;
2) CV z przebiegiem pracy zawodowej;
3) kopie świadectw pracy potwierdzających okresy zatrudnienia zawarte w CV;
4) kopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie i kwalifikacje;
5) oryginał kwestionariusza osobowego (wzór w załącznikach plik do pobrania);;
6) oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie (wzór w załącznikach plik do pobrania);;
7) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
8) kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego (dot. osób nieposiadających obywatelstwa polskiego);
9) kopia dokumentów potwierdzających niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1135).
Dokumenty sporządzone w języku obcym winny być przetłumaczone na język polski na koszt własny kandydata.
Oferujemy:
1) stabilne warunki zatrudnienia, umowa o pracę, pełny etat;
2) narzędzia niezbędne do pracy: komputer, telefon;
3) przyjazną atmosferę pracy;
4) możliwość rozwoju zawodowego i podnoszenia kwalifikacji;
5) szansę na udział w realizacji najciekawszych wrocławskich inwestycji;
6) benefity socjalne m.in. dofinansowanie do wypoczynku, świadczenia okolicznościowe.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w siedzibie Zarządu Inwestycji Miejskich we Wrocławiu, przy ul. Januszowickiej 15a (w kancelarii na parterze), pocztą elektroniczną na adres kancelaria@zim.wroc.pl lub pocztą tradycyjną na adres Zarządu z dopiskiem: „Dotyczy naboru na wolne urzędnicze „Stanowisku ds. księgowości budżetowej” w terminie do dnia 11 października2024 r. do godziny 1530.
Dopuszcza się składanie w ww. terminie jedynie dokumentów aplikacyjnych wymienionych w pkt 1 i 2 części „Wymagane dokumenty”, w takim przypadku kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną mają obowiązek dostarczyć na nią dokumenty wymienione w pkt 3-9 ww. części.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej ZIM oraz stronie internetowej ZIM(www.zim.wroc.pl)ina tablicy informacyjnejw siedzibie Zarządu.
Na rozmowę kwalifikacyjną będą telefonicznie zapraszani kandydaci, którzy:
- spełnili wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze (w tym złożyli wymagane dokumenty i oświadczenia),
- złożyli najciekawsze oferty.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi poniżej 6%.