Kandydatem na wolne urzędnicze stanowisko może być osoba, która:
1) posiada obywatelstwo polskie lub państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium RP na zasadach określonych w art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych( t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1135 z późn. zm.), w tym posiada znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej
2) posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
3) nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
4) cieszy się nieposzlakowaną opinią.
Wymagania niezbędne:
1) wykształcenie wyższe magisterskie lub inżynieryjne techniczne o specjalności budownictwo lądowe, drogowe;
2) uprawnienia budowlane w specjalności drogowej bez ograniczeń zgodnie z art. 14 ust. 1 pkt 3b ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 725);
3) członkostwo Dolnośląskiej Izby Inżynierów Budownictwa i potwierdzone aktualnym zaświadczeniem wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 551);
4) co najmniej 4 lata stażu pracy na stanowiskach związanych z kierowaniem lub nadzorowaniem robót budowlanych.
Wymagania dodatkowe:
1) w zakresie umiejętności zawodowych:
a) znajomość procesów inwestycyjnych,
b) opiniowanie możliwości realizacji inwestycji i uwarunkowań realizacyjnych,
c) koordynacja inwestycji budowlanych,
d) określenie zakresów i warunków realizacji inwestycji,
e) umiejętność sprawdzania i oceny dokumentacji projektowej, koncepcji inwestycji,
f) bilansowanie mediów,
g) formułowanie wniosków przetargowych,
h) bardzo dobra znajomość ustaw – Prawo budowlane i przepisów wykonawczych, ustawy Prawo zamówień publicznych, ustawy Prawo ochrony środowiska oraz Kpa,
i) bardzo dobra znajomość obsługi komputera, w tym programu do kosztorysowania Norma EXPERT;
2) w zakresie predyspozycji osobowościowych:
a) umiejętność koordynowania i organizowania pracy,
b) odpowiedzialność, samodzielność i rzetelność w wykonywaniu obowiązków służbowych,
c) odporność na stres,
d) umiejętność pracy pod presją czasu,
e) umiejętność prowadzenia korespondencji służbowej;
3) znajomość topografii Wrocławia;
4) prawo jazdy kat. B.
Zakres podstawowych zadań i obowiązków służbowych na stanowisku Inspektora Nadzoru Robót Drogowych
1) reprezentowanie inwestora na budowie, polegające na kontrolowaniu zgodności realizacji prowadzonych robót z projektem, pozwoleniem na budowę, warunkami umownymi, aktualnie obowiązującymi przepisami i Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej,
2) koordynacja przygotowania rozpoczęcia inwestycji i remontów, rozeznanie terenu budowy, dokonanie niezbędnych uzgodnień z użytkownikami obiektów, sprawdzenie kompletności przekazanej do realizacji dokumentacji i pozwoleń, przygotowywanie informacji w sprawie przeszkód w realizacji budowy i zgłaszanie uwag do działów merytorycznych;
3) współudział w protokolarnym przekazywaniu i przejmowaniu terenów budowy od wykonawców dla prowadzonych zadań inwestycyjnych i remontowych,
4) podejmowanie, w granicach upoważnienia, odpowiednich decyzji niezbędnych dla realizacji robót wynikających z postanowień umownych,
5) wnioskowanie do Działu Zamówień Publicznych Umów i Planowania o zlecenie nadzoru autorskiego niezbędnych, a wynikłych w czasie realizacji zadań, ekspertyz lub opracowań technicznych oraz podejmowanie innych decyzji w granicach upoważnienia, w sprawie wykonania robót dodatkowych,
6) uzyskiwanie od Zastępcy Dyrektora ds. Realizacji Inwestycji akceptacji protokołów
konieczności dotyczących robót dodatkowych i uzupełniających, a po jej otrzymaniu uzyskanie potwierdzenia w Zespole ds. Planowania w Dziale Zamówień Publicznych Umów i Planowania o posiadaniu niezbędnych środków finansowych oraz sporządzania wniosków stosownie do treści zaakceptowanych protokołów,
7) przygotowywanie wniosków o zmiany do umów zgodnie z warunkami zmian przyjętych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia dla prowadzonych zadań, uzyskiwanie potwierdzenia w Zespole ds. Planowania w Dziale Zamówień Publicznych Umów i Planowania o posiadaniu niezbędnych środków finansowych oraz uzyskanie akceptacji Zastępcy Dyrektora ds. Realizacji Inwestycji do przygotowanych wniosków,
8) koordynacja spraw w sprawie sprawnego rozpatrywania korespondencji dotyczącej prowadzonych inwestycji i remontów, w szczególności uzyskiwania i rozpatrywania kosztorysów ofertowych na roboty dodatkowe oraz wniosków o aneksy do zawartych umów;
9) uzyskiwanie od wykonawców bądź samodzielne opracowywanie, jak też sprawdzanie i uzgadnianie pod względem formalnym, rachunkowym i merytorycznym kosztorysów budowlanych, stanowiących podstawę do określenia wynagrodzenia umownego, wynagrodzenia dodatkowego oraz uzupełniającego,
10) bieżąca kontrola kosztów nadzorowanej i koordynowanej inwestycji i remontów pod kątem nie przekraczania wartości umownej oraz środków przeznaczonych na daną inwestycję lub remont, jak też kontrola prawidłowości fakturowania robót wykonanych,
11) organizowanie i przeprowadzanie odbiorów końcowych nadzorowanych zadań inwestycyjnych i remontowych,
12) zgłaszanie, zgodnie z wymogami Prawa budowlanego, zakończenia robót i
uzyskiwanie pozwoleń na użytkowanie dla zakończonych inwestycji i remontów,
13) opracowywanie bieżących i okresowych informacji o realizacji prac inwestycyjnych i remontowych,
14) naliczanie, zgodnie z postanowieniami umownymi, kar umownych dla wykonawców nadzorowanych inwestycji i remontów i przekazywanie stosownych informacji do Zespołu ds. Rozliczania Inwestycji Działu Finansowo-Księgowego,
15) współpraca z Zespołem ds. Rozliczania Inwestycji przy końcowym rozliczaniu kosztów budowy i rozliczeniu inwestycji zakończonych, w tym kompletowanie niezbędnej dokumentacji do faktur doręczonych do Zarządu za prowadzone prace inwestycyjne i remontowe oraz ich sprawdzanie pod względem merytorycznym,
16) wnioskowanie do Zespołu ds. Finansowo – Księgowych Działu Finansowo Księgowego o zwrot wykonawcom zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
17) sporządzanie protokołów PTN i OT z nadzorowanych inwestycji i przekazywanie ich do Zespołu ds. Rozliczania Inwestycji Działu Finansowo-Księgowego,
18) koordynacja przygotowania do zakończenia i przekazania zwrotnego prowadzonych przez Dział inwestycji i remontów, ustalenie przyszłych użytkowników, poinformowanie właściwych stron o zakończeniu zadania i obowiązkach z tym związanych, rozeznanie stron do zawarcia lub kontynuacji umowy o media;
19) opracowywanie, zgodnie z warunkami umownymi, harmonogramów przeglądów
gwarancyjnych na zadaniach oraz organizowanie i przeprowadzanie tych przeglądów, jak też nadzór nad terminowym usuwaniem stwierdzonych usterek i wad oraz sporządzanie stosownych protokołów,
20) określanie zakresu robót i szacowanie kosztów prac remontowych siedziby Zarządu,
21) nadzorowanie robót, udział w odbiorach prac remontowych i inwestycyjnych oraz okresowych przeglądach technicznych i gwarancyjnych dotyczących siedziby Zarządu,
22) przygotowywanie danych do planu w zakresie rzeczowo-finansowym dla nadzorowanych inwestycji i remontów oraz przekazywanie ich do Zespołu ds. Planowania w Dziale Zamówień Publicznych Umów i Planowania,
23) współudział w przygotowywaniu szczegółowych danych technicznych dotyczących zakresu robót i szczegółowych warunków ich realizacji niezbędnych do opracowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia publicznego dla wszystkich zadań realizowanych przez Zarząd,
24) opiniowanie przyjmowanych przez Dział Przygotowania Inwestycji dokumentacji technicznych,
25) przygotowywanie, w ramach kompetencji działu, odpowiedzi na zapytania wykonawców składane do specyfikacji istotnych warunków zamówienia i ich niezwłoczne przekazywanie do Działu Zamówień Publicznych, Umów i Planowania,
26) organizowanie i udział w spotkaniach koordynacyjnych dotyczących zadań przekazywanych do realizacji,
27) dokonywanie stosownych uzgodnień z użytkownikami obiektów dotyczących terminów, zakresu i przygotowania placu budowy dla inwestycji i remontów,
28) udział w pracach komisji przetargowej,
29) kompletowanie niezbędnych aktów prawnych i innych publikacji związanych z
zakresem działania działu,
30) prowadzenie niezbędnej korespondencji w zakresie nadzorowanych inwestycji,
31) opiniowanie możliwości realizacji zadań/inwestycji, uwarunkowań, zakresu i kosztów,
32) archiwizacja prowadzonej dokumentacji, oraz przygotowywanie i przekazywanie dokumentacji do archiwum zakładowego w zakresie realizowanych zadań,
33) zastępstwo pracowników działu zgodnie z podpisaną kartą urlopową
34) inne czynności i zadania związane z procesem inwestycyjnym wynikające z przepisów prawa krajowego, miejscowego, współpracy z Gminnymi jednostkami oraz poleceń bezpośredniego przełożonego i Dyrekcji ZIM.
Informacje o warunkach pracy na stanowisku Inspektor Nadzoru Robót Drogowych:
Pracownik będzie wykonywał pracę biurową przy komputerze w siedzibie pracodawcy oraz w miejscach nadzorowanych inwestycji na terenie Gminy Wrocław.
Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny;
2) CV z przebiegiem pracy zawodowej;
3) kopie świadectw pracy potwierdzających okresy zatrudnienia zawarte w CV;
4) kopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie i kwalifikacje;
5) oryginał kwestionariusza osobowego (wzór w załącznikach plik do pobrania);
6) oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie (wzór w załącznikach plik do pobrania);
7) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
8) kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego (dot. osób nieposiadających obywatelstwa polskiego);
9) kopia dokumentów potwierdzających niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1135).
Dokumenty sporządzone w języku obcym winny być przetłumaczone na język polski na koszt własny kandydata.
Oferujemy:
1) stabilne warunki zatrudnienia, umowa o pracę, pełny etat;
2) narzędzia niezbędne do pracy: komputer, telefon;
3) przyjazną atmosferę pracy;
4) możliwość rozwoju zawodowego i podnoszenia kwalifikacji;
5) szansę na udział w realizacji najciekawszych wrocławskich inwestycji;
6) benefity socjalne m.in. dofinansowanie do wypoczynku, świadczenia okolicznościowe.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w siedzibie Zarządu Inwestycji Miejskich we Wrocławiu, przy ul. Januszowickiej 15a (w kancelarii na parterze), pocztą elektroniczną na adres kancelaria@zim.wroc.pl lub pocztą tradycyjną na adres Zarządu z dopiskiem: „Dotyczy naboru na wolne urzędnicze stanowisko „Inspektor nadzoru robót drogowych”w terminie do dnia 13 grudnia2024 r. do godziny 1530.
Dopuszcza się składanie w ww. terminie jedynie dokumentów aplikacyjnych wymienionych w pkt 1 i 2 części „Wymagane dokumenty”, w takim przypadku kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną mają obowiązek dostarczyć na nią dokumenty wymienione w pkt 3-9 ww. części.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej ZIM oraz stronie internetowej ZIM(www.zim.wroc.pl)ina tablicy informacyjnejw siedzibie Zarządu.
Na rozmowę kwalifikacyjną będą telefonicznie zapraszani kandydaci, którzy:
- spełnili wymagania formalne określone w ogłoszeniu,
- złożyli najciekawsze oferty.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi poniżej 6%.